آموزش استفاده از فوکوس انتخابی در عکاسی ماکرو
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

محل قرارگیری خط افق را در نظر بگیرید

بسته به این که از چه چیزی عکس می گیرید و سعی دارید چه چیزی به دست آورید، خوب است که خط افق و این که منظور دارید آن را در کجای تصویر منظره خویش قرار دهید را در عقیده بگیرید.

 

ممکن است بخواهید مقدار بیشتری از آسمان یا قبل گویه را در کادر خویش جای دهید. اگر آسمان به عقیده شما جالب تر است، خط افق را در تقدیر یک سوم پایینی تصویر خویش پیمان دهید. در عوض، اگر فکر می کنید که پیش زمینه جذاب تر است، خط افق را در تقدیر یک سوم فوقانی کادر خویش قرار دهید. همچنین، پیمان دادن خط افق در میان تصویر نیز می تواند یک چشم انداز را متعادل تر کند.دوربین این مسئله کاملا به خودتان و این که می خواهید تصویر نهایی چطور به نظر برسد، بستگی دارد.

 

نکات عکاسی چشم انداز ۴حواس پرتی ها را حذف کنید

حذف حواس پرتی ها در اثناء عکاسی از مناظر شدنی است بدیهی به عقیده برسد. با این حال، اعجاب انگیز است که بسیاری از تصاویر شامل المان های حواس پرت کننده هستند. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات سادگی بهتر است و خارج کردن برخی چیزهای بدنما مانند سیم های تلفن یا چراغ های خیابانی بدمنظر از کادر، می تواند عکس های منظره شما را به طرز چشمگیری شفا بخشد.

 

آن موعد از روز که برای ثبت مناظر گزینش می کنید، می تواند بر نما عکس ها شما کارایی بگذارد. می دانم که ممکن است به خاطر کار، خانواده یا نعهدات دیگر وقت شما اندک باشد یا تنها در موعد های خاصی از روز بتوانید عکس بگیرید. بنابراین، از این محدودیت به سود خود بهره‌گیری کنید، چون مناظر در هر سررسید از روز می توانند خوب به نظر برسند – در طول روز، طلوع یا غروب خورشید.

 

خودتان را به یک ساعت پس از غروب خورشید یا یک ساعت قبل از طلوع خورشید (ساعات طلایی) اندک نکنید، چون بخش زیادی از روز را از دست می دهید. شما می توانید در هر ساعتی عکاسی کنید و عکس ها عالی بگیرید! به عنوان مثال، متوسط روز می تواند به اندازه غروب خورشید خوب باشد، به خصوص اگر یک روز ابری باشد، چون ابرها صحنه را کامل می کنند و می توانند به آن درام (حالت نمایشی) ببخشند.

 

۶فوکوس

آخرین المانی که باید برای شفا مناظر خویش در عقیده بگیرید فوکوس است. از خودتان بپرسید آیا می خواهید کل چشم انداز شارپ باشد یا ترجیح می دهید بخشی از تصویر بیرون از فوکوس یا تار باشد؟

 

بیشتر بیاموزید: تعلیم عکاسی با سیستم فوکوس خودکار دوربین

 

استفاده از یک عمق میدان اغلب مایه می شود الی تصاویر شما وضوح جلو به عقب داشته باشند، در حالی که استفاده از یک عمق میدان مختصر تر یا باریک تر قبل مقوله یا بعد زمینه را از فوکوس بیرون می کند. از تکنیک دوم می تاب برای برپایی افکت های خلاقانه استفاده کرد، اگر به تعقیب پافشاری بر تقسیم خاصی از تصویر خود، مثل یک درخت یا شیء برجسته و غالب هستید. آتلیه بارداری 

 .

نتیجه گیری

من پیشنهاد می کنم این نکات را به شغل بگیرید لغایت ببینید که عکاسی کودک چطور می توانند به درمان عکس های منظره شما کمک کنند. به عقیده شما چه روش هایی به درمان عکاسی چشم انداز کمک می کنند؟ خواهشمندم آنها را در سرنوشت نظرات بنویسید.

منبع:
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: